Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden  

DieBruderschaft.com

Die Junge Mittelalter-Community heißt euch Wilkommen. Hier findet Ihr alles Rund ums Mittelalter wie z.B.: Schwert infos,Infos über frühere Religionen und Musik

Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 0 Antworten
und wurde 71 mal aufgerufen
 News
Banning Offline



Beiträge: 328

21.08.2019 10:47
nicht nur eine sommerliche Antworten

Er is een enorm debat gaande in de hardloopgemeenschap Nike Air Max 95 Womens sinds lang vóór de uitvinding van de iPod: of het wel of niet OK is om naar muziek te rennen. Discussies worden met name opgewonden rond de vraag of iPods en dergelijke moeten worden toegestaan ??in races of niet. Het nieuws van vandaag dat is gevonden dat muziek het uithoudingsvermogen van triatleten met maar liefst 15% verhoogt, zal dit debat zeker meer brandstof geven.
De regels van UK Athletics verbieden het gebruik van "het gebruik van elk technisch apparaat dat de gebruiker een voordeel biedt ten opzichte van een andere atleet die het apparaat niet gebruikt". Het is dus onwaarschijnlijk dat we de beroemde headbob van Paula Radcliffe zien op het ritme van Britney Spears tijdens haar volgende marathon in Londen. Maar je gemiddelde recreatieve hardloper kan beweren dat ze alle hulp nodig hebben die ze kunnen krijgen om af Nike Internationalist Mujer te maken en dat het extra uithoudingsvermogen dat wordt geboden door muziek minder belangrijk is dan bijvoorbeeld een energiedrankje drinken dat is toegestaan ??en op grote schaal - en omdat ze onwaarschijnlijk zijn om prijzen te winnen, vallen ze hier niet onder.

Hoewel ik mijn iPod heb gebruikt om me gezelschap te houden van mijn lange weekendweekends, neem ik het bewust niet elke keer aan, omdat ik mezelf niet wil laten geloven dat 'ik niet kan rennen zonder muziek' - dat is iets Ik hoor veel hardlopers beweren. En ik zou het nooit in een race gebruiken. Als het onderzoek echter correct is, kunnen lange trainingsruns gemakkelijker (of langer) worden gemaakt door een paar van uw favoriete nummers aan te sluiten. Waar heb ik die 101 Best Running Songs-cd geplaatst?

Tegenwoordig komen grote merken zoals Nike, Adidas, Brooks en Nike Air Max 97 Womens ASICS naar voren met nieuwe tussenzoolschuimmaterialen en constructietechnieken die beloven lopers een hoger energierendement te geven en hen daarom helpen sneller te rennen.

Maar de vraag is, is de hype het echt waard? Hebben deze nieuwe technologie?n echt invloed op de manier waarop we op een positieve manier werken of zit het gewoon in ons hoofd, misschien in de manier waarop merken hun producten in onze gedachten positioneren?

Hoe be?nvloedt het schoengewicht onze hardloopprestaties?
Het is intu?tief en al bewezen dat hardlopen met zwaardere schoenen een hoger energieverbruik vereist dan hardlopen met lichtere schoenen. Maar precies hoe dat zich zou vertalen in racetijden werd nooit wetenschappelijk gemeten. Tot voor kort wel.

Onderzoekers van het Department of Integrative Physiology van de University of Colorado Boulder Adidas Stan Smith Mujer hebben een studie ontworpen om precies te meten hoeveel het gewicht van hardloopschoenen de looptijden be?nvloedt.

Ze namen 18 sub-20 minuten 5K hardlopers en lieten elke deelnemer op loopbanden rennen met behulp van drie paar bijna identieke schoenen met enkele verschillen. Aan de lopers niet verteld, voegden de onderzoekers 100 gram (ongeveer 3,5 ounces) en 300 gram (~ 11 ounces) gewicht toe aan twee van de drie schoenen die tijdens de test door elke loper werden gebruikt.

Elke hardloper voert vervolgens loopbandtests uit waarbij het zuurstofverbruik en de kooldioxideproductie werden gemeten.

De loopbandtest liet zien dat de energiekosten voor de hardlopers met ongeveer 1% stegen met elke 100 gram extra schoengewicht. Gedurende de drie opeenvolgende weken lopen de hardlopers in plaats daarvan 3000 meter tijdritten op een indoorbaan. Nogmaals, hardlopers lopen 1% langzamer voor elke 100 gram gewicht dat aan de schoen wordt toegevoegd.

Wouter Hoogkamer, de onderzoeker die de studie leidde, zei:

elite marathonlopers die schoenen dragen die 100 gram lichter zijn dan normaal, kunnen mogelijk ongeveer 57 seconden sneller lopen.

Wanneer de schoenmassa wordt verminderd, bijvoorbeeld door de demping te verminderen, betekent dit niet dat je sneller zult rennen, zei Hoogkamer.

Eerdere onderzoeken in het laboratorium van Kram hebben aangetoond dat goede demping ook de energiekosten van hardlopen vermindert. Let dus bij het kiezen van schoenen op deze afweging tussen schoenmassa en demping.

 Sprung  

 

M.C. Klein

Listinus Toplisten Hier gehts zu  Mittelalter Top 100
Xobor Erstelle ein eigenes Forum mit Xobor
Datenschutz